آموزش

رفع خطاهای درخواست تسهیلات

در صورتی که هنگام درخواست تسهیلات به هر یک از خطاهای ذیل برخوردید، میتوانید با استفاده از راه حل ارائه شده، آن خطا را رفع کنید

فهرست خطاها

  • حساب کاربری فعال
  • درخواست فعال
  • گواهینامه امضای الکترونیک
  • مالکیت تلفن همراه

خطاهای مربوط به ضامن

  • حساب کاربری فعال
  • عضویت صندوق
  • بدهی معوق ضامن
  • اداره کل مشترک
  • عضویت صندوق
  • بدهی کل
  • بدهی معوق
  • فیش حقوقی

خطاهای مربوط به بانک

  • حساب فعال بانک
  • خدمت نظام وظیفه
  • عدم تطابق شماره همراه

حساب کاربری فعال

شما [و ضامن معرفی شده] باید از طریق قسمت حساب کاربری > اطلاعات حساب کاربری، اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. 

برای رفتن به صفحه اطلاعات حساب کاربری اینجا کلیک کنید

در این صفحه، اطلاعات سجلی و پرسنلی شما از موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بازخوانی می شود، بنابراین در صورتی که عضو صندوق ذخیره فرهنگیان نباشید، این مشخصات تکمیل نخواهد شد.

    • در صورتیکه عضو صندوق ذخیره فرهنگیان نمی باشید؛ برای عضویت در صندوق ذخیره و امکان استفاد از خدمات لیزینگ  با مسئولین رفاه منطقه و یا رابطین استانها  جهت عضویت در تماس باشید.
    • در صورتیکه عضو هستید ولی پیامی مبنی بر عدم عضویت به شما نمایش داده میشود؛ اگر از عضویت شما حداقل 3 ماه گذشته است و صحت کدملی نمایش داده شما مورد تایید است از مسئولین رفاه منطقه و یا رابطین استانها پیگیری نمایید.
    • اگر اطلاعات نمایش داده مغایرت دارد؛ با امور اعضای صندوق و ذخیره فرهنگیان جهت رفع مغایرت تماس بگیرید و پس از اصلاح مجدد به صفحه اطلاعات حساب کاربری جهت بازخوانی مجدد مراجعه کنید. شماره تماس : 02143376

پس از بازخوانی اطلاعات، سریال شناسنامه، ایمیل خود را وارد نمایید. دقت داشته باشید که ورود قسمت عددی سریال شناسنامه که 6 رقمی است جهت دریافت تسهیلات ضروری است.

در قسمت آدرس نیز پس از ورود کدپستی، آدرس مرتبط با کدپستی به صورت اتومات بازنشانی می شود، در صورت مغایرت آدرس و یا عدم بازنشانی آدرس می بایست تمامی اطلاعات ستاره دار به طور صحیح تکمیل شود.

در ورود این مقادیر دقت بفرمایید زیرا از این آدرس در مرحله تحویل سفارشات استفاده می شود.

درخواست فعال

به علت اینکه قبلا یک درخواست فعال دارید، امکان درخواست مجدد برای شما وجود ندارد، جهت رفع این مشکل می توانید از طریق منوی حساب کاربری > بخش تسهیلات، سایر درخواستهای فعال و قبلی خود را مشاهده نمایید.
در صورتی که تایید شده باشد، میتوانید خرید خود را در بازه مشخص شده انجام دهید و در صورتی که در حال بررسی باشد، تا تایید منطقه منتظر بمانید.

عضویت صندوق

شما [یا ضامن معرفی شده] به عنوان فرهنگی شاغل عضو صندوق ذخیره فرهنگیان مورد تایید قرار نگرفته است

    • در صورتیکه به تازگی عضو شدید؛ اگر از عضویت شما حداقل 3 ماه گذشته است و صحت کدملی نمایش داده شما مورد تایید است از مسئولین رفاه منطقه و یا رابطین استانها پیگیری نمایید.
    • در صورتیکه به تازگی بازنشسته شدید؛ متاسفانه در حال حاضر امکان استفاده از تسهیلات برای بازنشستگان عزیز فراهم نیست، لیزینگ فرهنگیان در تلاش است برای بازنشستگانی که در طرح استمرار صندوق ذخیره قرار دارند به زودی این خدمات را ارائه نماید.
    • در صورتیکه قطع سپرده گذاری موقت داشته اید: اگر در فیش حقوقی شما پرداخت به صندوق ذخیره در سه ماه گذشته ثبت شده است، جهت رفع مشکل با امور اعضای صندوق و ذخیره فرهنگیان  تماس بگیرید.

بدهی کل

در حال حاضر شما از تسهیلات لیزینگ استفاده نمودید و فعلا امکان استفاده مجدد از تسهیلات را نخواهید داشت، برای مشاهده تسهیلات می توانید از منوی حساب کاربری > سفارش ها ، سوابق خرید و اقساط خود را مشاهده نمایید.

برای مشاهده تسهیلات گذشته و اقساط میتوانید اینجا کلیک کنید

بدهی معوق

شما ضامن فردی شده اید که متاسفانه بدهی معوق به لیزینگ دارد، جهت رفع این مشکل با ایشان جهت پرداخت بدهی تماس بگیرید. برای مشاهده می توانید از منوی حساب کاربری > قراردادها ، قراردادی که ضمانت آن را بر عهده گرفتید راه مشاهده بفرمایید.

برای مشاهده ضمانت‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید اینجا کلیک کنید

فیش حقوقی

متاسفانه طبق استعلام به دست آمده از آخرین فیش حقوقی شما، دریافتی شما متناسب با اقساط تسهیلات انتخابی نیست. ضمناً این امکان نیز وجود دارد که اطلاعات فیش حقوقی شما به موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ارسال نشده باشد.

 

اداره کل مشترک

جهت انتخاب ضامن، متقاضی باید فردی را به عنوان ضامن برگزیند که همکار ایشان در یک اداره کل و ذی‌حسابی باشد.  برای رفع مشکل ضامن خود را تغییر دهید.

 

مالکیت تلفن همراه

کد ملی مالک تلفن همراه  وارد شده می بایست با کد ملی شما مطابقت کند، در صورتی که این موضوع رعایت نشده باید از قسمت حساب کاربری شماره تلفن همراهی را وارد نمایید که بنام شخص متقاضی باشد.

برای رفتن به صفحه اطلاعات حساب کاربری اینجا کلیک کنید

لازم به توضیح است که در صورت استفاده تسهیلات بانک، این شماره حتما باید شماره ای باشد که به بانک اعلام کرده اید.

عدم تطابق شماره همراه

شماره موبایل موجود در حساب کاربری شما با شماره موبایل ارائه شده به بانک جهت افتتاح حساب متفاوت است؛ در صورتی که شماره همراه ارائه شده خود به بانک را می‌دانید از طریق صفحه اطلاعات حساب کاربری، شماره تلفن همراه خود را تغییر دهید، در غیر اینصورت به یکی از شعب بانک ملت جهت یکسان سازی شماره ها مراجعه نمایید.

برای رفتن به صفحه اطلاعات حساب کاربری اینجا کلیک کنید

اگر در موقع افتتاح حساب از شماره موبایلی استفاده کرده‌اید که بنام شما نبوده، حتما جهت تغییر شماره تلفن به یکی از شعب بانک ملت مراجعه نمایید.

خدمت نظام وظیفه

طبق قوانین بانک مرکزی، آقایان جهت اخذ تسهیلات، نیازمند کارت پایان و یا معافیت خدمت  می باشند، در صورتی که برای نظام وظیفه تعیین تکلیف کرده اید و این خطا به شما نمایش داده می شود به علت عدم هوشمند سازی کارت پایان خدمت یا معافیت می باشد. برای رفع مشکل به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

حساب فعال بانک ملت

جهت دریافت این تسهیلات، شما نیازمند به افتتاح حساب و یا فعال سازی مجدد حساب خود در بانک ملت می باشید، جهت رفع مشکل به نزدیکترین شعبه بانک ملت مراجعه کنید.

بازگشت به فهرست

دیدگاهتان را بنویسید